עו"ד מירון: "לא הייתה פריצה בסטטוס קוו בי-ם – אך העירייה זלזלה בחוק"

    איתי גדסי No Comments on עו"ד מירון: "לא הייתה פריצה בסטטוס קוו בי-ם – אך העירייה זלזלה בחוק"

    חבר הועדה לבדיקת פתיחת עסקים בשבת בעיר הקודש, עו"ד יצחק מירון, התראיין ל'מהדורה המרכזית' וסיפר על ממצאי הדו"ח שהתפרסם על ידי הוועדה והאם עיריית ירושלים פועלת לאכוף את חוק סגירת החנויות בשבת?

    אילוסטרציה צילום: פלאש90
    23:59
    19.05.24
    נתי קאליש No Comments on סופית: הגה"צ ר' מיילך בידרמן ידליק בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד יצחק מירון וחבר הועדה אמנון מרחב מנכ"ל עיריית 'ירושלים' היוצא, התמנו על ידי הפוליטיקאים החרדים לאחר סערת פתיחת העסקים בשבת בירושלים, לבדוק את מצב בתי העסק הפתוחים בשבת. הדו"ח חובר והוגש לניצגים החרדים. עו"ד מירון התראיין היום (חמישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן.

    התוצאות: "בתי העסק בירושלים הם די סטטיים, רובם קיימים הרבה שנים, חלקם נסגרו עם השנים. עמדתי הייתה כי צריך לפעול לסגור את אלה שנשארו. דעתו של מנכ"ל העירייה מרחב הייתה, כי צריך לשמור על סטטוס קוו ולא לפעול לסגירתם".

    בתי עסק לאוכל: "ממה שבדקנו, היו מספר מקומות חדשים שפתחו בשבת שלא היו ברשימת העירייה. לא כל העסקים שפתוחים בשבת עומדים בתנאים של העירייה".

    עיריית ירושלים: "אנחנו מוניניו בגין הרגשה כי הייתה פרצה גדולה בסטטוס קוו והאצת היא שלא הייתה פריצה גדולה בעיר. הבעיות היו בגלל ראשי עיר קודמים שלא טיפלו בבעייה אך ב-2015 החל הטיפול אומנם לא בקצב הנכון. הבעייה הגדולה הייתה בקניון במרכז התחנה שם יש מספר בתי קפה".

    דו"ח ביניים: "חוק העזר לא היה מופעל נכון, כי בתי עסק הפעילו מוזיקה וכיסאות ששמו מחוץ לבתי עסק, כאן העירייה זלזלה לא היה אכיפה רצינית".

    האזינו לראיון המלא:

    צילום: פלאש90


    0 תגובות